02-09-2021 Een ochtend vissen bij Forel For All

 

Woensdag avond de hengels verzameld en deels aangepast voor het vissen op forel.

Elk 2 hengels waarvan elk 1 met dobber en de andere met loodje om vanaf de grond te vissen

Donderdag ochtend mijn broer opgepikt om 7 uur en om 7:30 waren we aanwezig in St. Annaparochie bij Klaas.

Het weer was uitermate gunstig voor forel vissen, bewolkt en weinig wind met een temperatuur om 10 uur van 19 graden.

Bij mij was de start goed en bij mijn broer ook, het stond even 2-1 voor mijn broer maar daarna liet ik hem ver achter wat aantallen betreft.

Ik had pas rond 9 uur even de tijd om de camera klaar te zetten voor wat actie beelden.


Dankzij tips van Erik tijdens een eerdere sessie wist ik regelmatig een visje te vangen.

Rond 10 uur viel het even stil maar om 10:30 ging het weer los.

Om 11:45 zijn we gestopt met als resultaat; mijn broer had er 4 en ik 13.

Ik heb 3 met de hengel met dobber gevangen en 10 met het loodje op de grond en een lijn van 120 cm met haak, na het loodje

Moet zeggen dat het voor mij het grootste aantal is van alle keren dat ik bij Klaas heb gevist.

Wel ging de eer van de grootste vis naar mijn broer.

12:00 afrekenen en daarna 45 minuten bezig geweest om de 17 forellen schoon te maken.

Thuis gekomen de vissen nog een keer door de handen gehad om ze perfect schoon te krijgen en heb ook de schubben verwijderd wat me nog eens 1,5 uur koste.

Tip van Erik; twee verschillende soorten rolletjes deeg, haak er tussen en samen drukken, in de handpalm de rolletjes 1 richting op rollen zodat de 2 soorten mengen, daarna onder de haak een voetje maken welke bij wat stroming in de vijver voor een draaiing van het deeg zorgt

Al met al een top dag bij de mooie visvijver van Forel For All

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier

Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021