Zeevissen aan het Wad nabij Roptazijl, 3e wedstrijd sportvisclub Oebele 15-05-2021

 

He he we mogen weer, nou ja mogen, onder het mom samen vissen en niet als wedstrijd want dat schijnt nog niet te mogen.

7 man sterk dit keer en maar weer zien of er wat te vangen valt.

Ook dit keer heb ik het aas gehaald op vrijdag, eerst naar Rotgans en daarna even bij Johan langs in Zurich.

Johan wist te melden dat richting Zurich momenteel het meest werd gevangen en bij Roptazijl juist weer wat minder.

Aangezien we toch bij Roptazijl gaan vissen heb ik deze info maar voor me gehouden, achteraf misschien niet moeten doen….

Nadat het materiaal van de 2 man die altijd op het strandje vissen de dijk was overgebracht werd er geloot.

Weer trok ik nr. 1 en weer was ik koppig en verkoos mijn favoriete stek bij het hek.

Start 8 uur en ik had mijn eerste botje om 8:15 aan wal, niet slecht maar nr. 2 liet lang op zich wachten.

Wind was er bijna niet en met een deels aflandige wind kon je redelijk ver weg werpen maar het was zoeken naar de vis, pas om 9:45 mijn 2e visje…

 


Rond 10:30 even bij de anderen langs geweest en ook daar waren de aantallen erg laag, iets wat weer voor mij een opluchting was, ja ik blijf fanatiek J.

De krabben waren op afstand aanwezig, tot 50 meter uit de kust had je geen last maar daarna wel.

Op tijd vissen dan maar weer, vooral nadat de stroming er in kwam zag je de aanbeten niet meer.

Om de 15 minuten moesten de haakjes weer voorzien worden van aas.

Om er voor te zorgen dat de vistijd tot het maximum benut word zorg je er voor dat er steeds een onderlijn klaar hangt en bij controle aas je gelijk de boel weer kan inwerpen.

Bij vangst mag de vis met haak en al even te water in een emmer en nadat je de klaarstaande onderlijn hebt geplaatst en ingeworpen kan de vis onthaakt worden en gemeten.

Vanwege de corona meten we onze eigen vangsten ipv je buurman zoals het normaal gaat.

Dit keer viel er weinig te meten, 4 botjes en een puitaal met een totale lengte van 119 cm.

De uitslag was:

1.    Marten                             327 cm            11 botten, 4 puitalen

2.    Ronnie                             281 cm             10 botten, 2 scharren

3.    Piet T                                141 cm           7 botten

4.    Laas [Frisian]                   119 cm             4 botten, 1 puitaal

5.    Atte                                    79 cm                2 botten, 1 puitaal

6.    Piet H                                 59 cm                2 botten

7.    Reza                                   55 cm                2 botten

 

Dit keer ben ik dus een middenmoter en ook nog verslagen door Piet T die op een slechte stek door zijn goede werptechniek 3e wist te worden, Respect Piet. T!

Marten is hard op weg om kampioen te worden dit jaar door 2 van de 3 wedstrijden te winnen.

Met een 7e, 2e en 4e plaats rest mij nog de strijd voor de grootste vis.

 

Groetnis, Frisian

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier

Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021