Vissen in de vijvers van De Woldstek te Ruinerwold 11-05-2021

 

Wat officieel een week vissen in Noorwegen zou zijn, is uitgelopen in een weekje vrij en geen Noorwegen door corona.

Tja we zouden vorig jaar al en deze week was de 3e poging, wat ons deed beslissen om ons geld maar terug te vragen en later maar weer eens te boeken als de wereld weer een beetje normaal draait.

Ik moet zeggen dat Visreis.nl keurig heeft gehandeld en met aftrek van een klein beetje administratie kosten wij allemaal ons geld reeds terug hebben.

Goed, een week vrij maar dan moet er wel gevist worden natuurlijk, 3 van de 4 Noorwegen gangers hadden de week vrij gehouden en Ronnie opperde om dinsdag en donderdag in te plannen voor een dagje vissen.

Voor dinsdag werd gekozen voor de Woldstek in Ruinerwold, diverse visvijvers met diverse soorten vis.

Na onderling overleg viel onze keus op de belevingsvijver en werd afgesproken om 7:45 ter plaatse te zijn, voor mij een klein uurtje rijden [90 km].

Bij aankomst waren er meer gegadigden voor een dagje vissen maar bij het uitzoeken van de stek bleek dat door de diverse vijvers de verdeling heel mooi was en zeker niet te druk.

Wat materiaal betreft moest ik eerst wat aanpassingen doen, op advies van Ronnie 2 hengels aangepast, een karper hengel en een medium feeder van 3,60 meter.

Beide voorzien van 30/100 nylon en op jacht naar weerhaak loze haken, dat laatste was wat lastiger dan ik dacht maar door een bepaald merk te kiezen welke maar kleine weerhaken had die makkelijk te verwijderen waren was dat probleem ook weer opgelost.

De feeder voorzien van een lichte dobber en aan de karper hengel  een inline method feeder en aan beide hengels haakje 8.

Daarnaast: pallets meenemen!

Die laatste tip was wel een hele belangrijke, een beetje pallets bijvoeren en je had vis op je stek.

Het aas wat we mee hadden was; wormen, zure haring, mais, pallets voor aan de haak/rigs, pallets om te voeren [3 mm] en ik had nog wat kaasblokjes mee.

Beter mee verlegen dan om verlegen maar eigenlijk waren de wormen en voerpallets voldoende geweest want 80% van de vangst was met wormen.

Vanaf het begin volop actie en mijn insteek was, in de ochtend op karper en in de middag op steur.

Tja wat je wilt is niet altijd wat je krijgt, steur was wat de klok sloeg.

Let wel, geen probleem hoor want er zaten prachtige drillen bij.

De camera was mee maar ik heb lang niet alles gefilmd, wel genoeg om een beeld te geven van de dag.

 

Tracks; Glasgow Tiki Shakers  -  1: 350 Bumper Car, 2: Agave Days

 

Tracks; I Fantomatici – 1: Costa Esmeralda, 2: Klaus Kinski

 

Ik had het te druk met vissen, naast de missers die je toch regelmatig hebt met weerhaak loze haken was de vangst bijzonder goed.

Rond 11 uur had ik een witte steur te pakken van 156 cm, de grootste van de dag.

Wel moest ik die eer delen met Ronnie aangezien hij de zelfde steur vlak voor 4 uur ook ving.

Mijn dril was wel veel langer dan die van Ronnie, voor mijn gevoel was die wel meer dan een half uur en Ronnie had hem na 10 minuten op het matje liggen.

Qua variatie hebben wij met elkaar bijna alle aanwezige soorten vis in de vijver op de onthaakmat gehad.

In de middag nadat ik wat boven de bodem ging vissen pakte ik nog enkele karpers

Overall had ik wel het laagste aantal vissen van ons drieën maar was zeer tevreden met;

6x Siberische Steur van respectievelijk 122, 128, 119, 90, 104 en 96 cm

10x Russische [Diamant] Steur van respectievelijk 85, 83, 90, 101, 89, 85, 118, 106, 77 en 107 cm

1x Witte Steur van 156 cm

2x Schub Karper van 50 en 53 cm

2x Spiegel Karper van 51 en 55 cm.

Al met al een zeer geslaagde visdag die Noorwegen een beetje deed vergeten.

 











Groetnis, Frisian

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier

Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021