Feedervissen; Maandag 26-4-2021 Aldeboarn, dinsdag 27-4-2021 Spyktille

 Maandag;

Deze keer een stek uitgezocht wat verder van huis, onderweg tijdens het werk kijk je wel eens om je heen naar een eventuele goede stek of mooi water om te vissen.

Dit is zo een stek even buiten Aldeboarn aan de Beetsterdyk, picknick tafel, wat extra ruimte aan het water…

Via de doorgaande weg schiet je even snel met de auto door de berm, over het fietspad en parkeren die hap

Alles bij de hand en geen gezeul met materiaal.

En nog een mooi breed water wat wil je nog meer!


Track: Yuzo Kayama - Three Blue Stars 


Dit keer mooi vroeg vertrokken [6:15 uur] en rond kwart over 7 zat ik al lekker te vissen.

Wel fris nog zo vroeg maar daar kun je je op kleden.

Qua visstand hier heb ik geen info dus afwachten maar.

De start was redelijk met al vrij snel een brasem, daarna een enkele blankvoorn maar het wou niet vlotten

Geen grote school vissen die op de stek bleef hangen.

Tijdens het vissen via de app contact met een collega die wat tips gaf [ervaren wedstrijdvisser] maar sommige mededelingen waren goed bedoeld maar deed mij de moed weer in de schoenen zakken wat de toekomst met wedstrijdvissen betreft, ik afgelopen zaterdag blij met een dikke 8 kilo vis, hij had er afgelopen zaterdag 30 kilo…   zucht….

Staat wel tegenover dat het genieten was zo aan het water, alles van je af laten glijden en naar het topje van de hengel turen.

De totaal score van vandaag was niet bijzonder, een dikke 3,8 kilo vis.

Wat deze dag bijzonder maakte was 1 van de laatste vissen die ik ving, een prachtige zeelt van 41 cm.

Een aanscherping van mijn PR, het is de 2e zeelt ooit door mij gevangen.

 


Dinsdag;

 

Terug op mijn vertrouwde stek, helaas zeer weinig actie maar wel weer mooi fris weer

Vandaag maar even uitgeslapen en daardoor pas 9 uur aan het vissen.

Net als altijd vis ik met 1 feeder hengel en 2 op karper

Die laatste die laat zich nog niet echt zien en ook vandaag weer geen enkele tik op de karperhengels

Helaas het is niet anders.


 Track: Krontjong Devils - Reverberovska

Voor vandaag kon ik een slechte score qua kilo’s noteren;  1,805 maaar mijn dag werd goed gemaakt met een nieuw PR, een kolblei van 41 cm.

Eerder vermelde ik dat het NL record op 43 cm staat maar dat blijkt 46 cm te zijn.

Toch blij met deze vis, wie weet binnenkort een record op mijn lijstje, je weet maar nooit!


 

Groetnis, Frisian

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier

Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021