24-4-2021 Spyktille, Feedervissen

 

Deze zaterdag maar weer voor mijn favoriete stek gekozen.

Al zit de wind nog in de verkeerde hoek [noord], de drang naar ontspanning is weer groot.

Gestart om 8 uur en gestopt om 17:30, een mooie lange sessie dus.

Dit keer werkte de tip met Panka-Jello wel en had vrij vlot de brasem op mijn stek.

Tot 11 uur constant beet maar helaas ook regelmatig missers, toch ben ik niet ontevreden over de resultaten van vandaag.

 


Tracks: Halibuts; 1 Little Old Ladies Seldom Cut Back 2 Surf Rider

Van 11 uur tot 1 uur waren de aanbeten beduidend minder en na 1 uur viel het stil op  mijn voerstek.

Pas na 14:30 toen ik mijn voerstek verliet en het midden koos van de Bolswardertrekvaart kwam er weer wat actie, en wel door de kolblei.

Eerst wat klein spul totdat ik er 1 ving van 30 cm, deze zat onder de verse bijtmarkeringen van een snoekbaars.

Grote kans dat de snoekbaars dus de oorzaak was dat de vis mijn voerstek verlaten had.


 

Na die van 30 cm ving ik nog een grotere kolblei en wel 1 van 40 cm, 30 was al een nieuw pr maar deze mag er zijn!

Volgens de vissengids is het NL. record 43 cm, ik moet mijn vangsten maar wat vaker meten en controleren, je weet maar noot of je een record te pakken hebt, deze was iig close.


 

De totale vangst van de dag was; 7 brasems, 8 kolblei, 3 blankvoorns en 1 rietvoorn met het totale gewicht van 8,455 kg.


 

Bij een zoetwater wedstrijd van Oebele zou ik hiermee redelijk scoren en niet zoals vorig jaar meestal als laatste eindigen.

We zullen zien als er weer een wedstrijd gehouden mag worden dit jaar of dit voer een voordeel is.

 

Groetnis, Frisian

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier

Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021