Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021

Hallo allemaal

 

Afgelopen zaterdag wast het weer zover, samen vissen met vis club Oebele.

Helaas nog onder de noemer samen en niet wedstrijd.

Totaal hadden 8 man zich aangemeld voor het samen vissen bij Roptazijl, zoals vanouds verzamelen bij de hevel en start vissen om 8 uur.

Meegenomen aas door mij; 2 ons zagers, 75 pieren, half ons slikzagers en een 10 tal mesheften uit de vriezer.

Wat het aas betreft, meestal word alles bij Rotgans besteld maar dit keer hadden ze geen steekzagers.

Dus heb ik wat zagers bij Johan in Zurich gekocht.

Blij dat de kwaliteit van beide leveranciers weer top was al zijn de zagers van Johan wel duurder, het zijn wel allemaal mooie zagers van 8 tot 10 cm en niet zoals die van Rotgans, dan kan het voorkomen dat je maar 3 of 4 zagers in een ons hebt.

Wat dat betreft zal Johan mijn kop wat vaker zien, al zijn ze een stuk duurder.

Helaas verkoopt Johan geen pieren dus de ritjes naar Rotgans blijven…


 Tracks: The Reluctant Aquanauts; The Kook, Scratch, 23 Skidoo

Goed, dan het zeevissen.

Deze keer was de start qua vangst ok, eerste draai leverde gelijk een mooie bot op van 36 cm.[bleef onder bij de stortsteen haken dus voorzichtig afdalen over de gladde keien]

Maar daarna was het moeizaam zeevissen, M zat naast mij net als de vorige sessie en ook dit keer was zijn start beter, pas rond 10:30 uur ging het bij mij lopen.

Dit vooral na wat uittesten met aas, het bleek dat bij mij de beste resultaten werden behaald met een combi van 2 aassoorten aan 1 haak.

Pieren met zagers en pieren met slikzagers, daarnaast bleek ook dat, zoals meestal, de wapperlijntjes het beste scoorden [20 en 25 cm, met kralen kleur rood of oranje]

In het laatste uur had ik zelfs 4x een doublet!

Mijn score na 5 uur vissen was;

Mesheften; 1 bot

Zagers; 2 botjes

Pieren; 1 schar en 2 botjes

Pier en slikzager; 2 schar en 4 botjes.

Pier en zager; 1 puitaal en 6 botjes.

Totaal 19 vissen met een totale lengte van 488 cm

Een stuk beter dan de vorige sessie met een bijzondere uitslag;

1e R met 488 cm en 19 vissen, grootste vis 37 cm

2e Frisian met 488 cm en 19 vissen, grootste vis 36 cm [GGGRRRRR]

3e M met 446 cm

4e M D met 387 cm

5e P T met 302 cm

6e A met 265 cm

7e P H met 246 cm

8e M K met 67 cm

 

Totale vangst: 83 botten, 6 scharren, 3 puitalen en 1 dikkopje

 

Groetnis, Frisian

Reacties

  1. Hee Laas, ik had dus ook 19 vissen maar ik viste alleen maar met zeepieren. Al heb ik in het verleden soms wel met combinatie zeepier/slikzager prima gevangen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier