04-04-2021 Spyktille, Karper en Feedervissen

Terug op mijn favoriete stek, gisteren paar handjes voer voor de karper geplaatst en ik ben benieuwd.

Nou ja benieuwd, voor mijn gevoel is het nog te koud voor veel actie op karper…

 

Dit keer redelijk vroeg uit de veren en rond 7:45 was ik ter plaatse, weer niet de 7 uur maar je kan niet alles hebben, door de week voor werk staat de wekker altijd op 5:15 uur en dan is het wel eens lekker om wat uit te slapen

 

Zoals altijd neem ik de tijd maar de eerste hengel ligt al rond 8 uur op zijn plek, de karper hengel met als aas 3 maiskorrels mooi geplaatst op de voerstek van gister namiddag.

Uit ervaring van de afgelopen 3 jaar weet ik dat daar een mosselbank ligt, even voor de brug, en niet te dicht bij de meerpalen.

Die meerpalen hebben me al enkele karpers gekost doordat ze er tussendoor schoten.

 

Goed, ik was bezig met materiaal klaar zetten, na de 1e karper hengel de feeder stek instaleren, ik ben halverwege daarmee als alle alarmbellen afgaan, geen tijd om de gopro op mijn kop te zetten en na een kort gevecht weet ik een mooie boeren karper uit het water te vissen.

63 cm en 3,425 kg, mijn dag kan al niet meer stuk.


 

Hierna beide karper hengels voorzien van aas, de ene weer met mais en de andere met een tijgernoot, de laatste plaats ik aan de overkant een meter uit de walkant in de blad en riet resten.

Beetje nadelige stek omdat je wat vaker je aas moet controleren op vuil maar ik heb daar juist een paar mooie spiegel karpers gevangen.

 

Daarna in alle rust aan het feeder vissen, net als gisteren veel klein spul wat lastig te vangen was, pas in de vroege middag had ik wat brasems op mijn stek.

 

Rond 11 uur een korte run op de karper hengel met tijgernoot maar helaas geen vangst, ik denk dat het door alle rotzooi kwam rond het aas, bij controle was de tijgernoot niet eens zichtbaar tussen alle groen resten.

Dan maar wat verder van de walkant met een PVA zakje met voer.

Hierna 2 of 3 keer een korte piep gehoord maar verder geen actie meer op de karper hengels

 

Bij het feeder vissen ging het gestaag door, eerst alleen vangsten op maden, mais werd niet aangeroerd net als wormen, bij de eerste brasem overgegaan op dumbells [tutti frutti] wat na enige tijd nog 2 mooie brasems opleverde.


[Track: Los Coronas - Hacha de Guerra]

Rond 13:30 viel het stil qua bijten en aangezien ik reeds voldoende voer [2e test panka met Jell-o] had aangebracht de dumbell maar mooi laten zitten en rustig afwachten.

Inmiddels waren de batterijen van de gopro leeg, moet nog een reserve batterij bij dus.

Werkt trouwens wel mooi met de telefoon als afstand bediening.

 


Rond 14:00 uur een vage aanbeet, even laten gaan en de lijn viel slap, na aanslaan dacht ik vast te zitten maar er zat een knoeperd aan, gelijk meer slip gegeven maar mijn angst werd bewaarheid.

De vis was traag, niet omhoog te krijgen en bij de eerste de beste klap die hij gaf begaf mijn nylon het.

Tja, 14/100 is dan ook niet berekend op dit maatje vis, ik heb niks gezien dan alleen een draaikolk dus het blijft gissen wat het was, al ga ik uit van een mooie karper.

 

Hierna nog tot 16:00 blijven vissen zonder dan ook maar 1 aanbeet meer.

Inpakken dus en over het resultaat niet echt tevreden maar zeker niet ontevreden

Totaal 10 voorntjes, 1 mooie rietvoorn [nieuw  record, 26 cm] en 3 brasems met een totaal gewicht van 3,625 kg en natuurlijk de karper.

Op naar de volgende sessie!!


 

Ps. Ik heb een extra vergunning voor 3 hengels en nachtvissen.

Ps. Vragen over exacte plaats van stekken worden beantwoord, ik hou niet van dat duister gedoe wat stekken betreft.

 

Groetnis, Frisian

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier

Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021