03-04-2021 Feedervissen nabij Frisiabrege te Franeker

Hallo Allemaal

 

Vandaag [zaterdag] was het de bedoeling om vroeg uit de veren te gaan en rond 7 uur aan het water te zitten.

Goed streven, maar als je door de wekker heen slaapt en pas om half acht wakker word kun je dat wel vergeten.

Al met al lag de eerste hengel  rond 9 uur klaar, [karper hengel met als aas 3 maiskorrels, dicht tegen de walkant].

Daarna de andere 2 hengels, de ene met dumbells en de andere met maden.



Die met dumbells was de bedoeling om in de vaargeul van het kanaal te plaatsen maar er stond veel te veel stroming voor mijn zwaarste korfje wat ik had meegenomen, 30 gram…

In de haast dus niet alle korfjes meegenomen, dan maar dicht aan de walkant vissen met de hengels omhoog.

Hier was weinig actie en ik was blij dat rond 11:30 uur de stroming zodanig was verminderd dat het aas wat verder van de walkant geplaatst kon worden.

 

Via YouTube een filmpje gezien waar een lokvoer werd getest met goede resultaten.

Dus dat moet ik natuurlijk ook gelijk testen, internet op en bestellen maar.

Die filmpjes van Amateurvisser zijn trouwens het bekijken waard, humor, mooi gefilmd ed.

Daar kan deze jongen echt niet aan tippen, maar goed, ik doe het maar op mijn eigen manier met een lekker surf nummer er onder, en dat filmen zal op den duur ook wel wat beter worden.


 [Track: Astronauts - Baja]

Goed, feedervissen, voor mij het derde jaar dat ik me hier bezig mee hou en ja ik moet nog veel leren.

Stelregel bij feedervissen is dat je op 1 m2 je voer aanbrengt en dat volhoud.

Helaas is dat bij mij nu nog 10 m2, als het niet meer is.

Bij visclub Oebele waar ik ook zoetwater wedstrijden mee vis daar heb ik vorig jaar met verbazing naar P.T zitten kijken.

Hij presteert het om op 100 meter elke keer weer exact de zelfde plek te vinden.

Niet voor niets is hij dan ook Fries koppel kampioen geweest en heeft hij een sponsor…


 

Allemaal leer momenten en ik doe mijn best maar vandaag waren het maar 12 schamele visjes die ik in 8 uur tijd wist te vangen.

En de Panko met  Jell-o heeft zich vandaag nog niet bewezen, maar het was dan ook nog maar de eerste test.

Morgen een andere stek en nog genoeg lokvoer voor een dag.

Vangsten van vandaag waren;

9 voorntjes op maden

2 voorns op mais

1 voorn op worm

 

2x een tik op de dumbell gezien en zoals ik al verwachte geen enkele tik op de karper hengel.

Vanmiddag op de terugweg naar huis een omweg gemaakt om voor de karper hengel even een voerstek aan te maken voor morgen vroeg [mix van mais, kikkererwten, tijgernoten en boekweit].

Wie weet helpt het om morgen wat meer actie te zien.

 

Groetnis, Frisian

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier

Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021