Het verleden: 13-4-2019 selectie wedstrijd ONK Kustvissen

 

5 leden van vis club Oebele hadden zich opgegeven voor de selectiewedstrijd op 13 april 2019 aan de waddenkust bij Harlingen.

De plaats waar die wedstrijd werd gehouden was niet 1 van de beste stekken rond Harlingen, op dat deel komen veel oesterbanken voor.

Er waren totaal 18 deelnemers waarvan er zelfs enkele uit noord en zuid Holland kwamen [de concurrentie in hun eigen afdeling te groot???]

 


[Foto is later genomen maar bij de windmolens was de wedstrijd]


De eerste 40% van de deelnemers plaatsen zich voor het ONK kustvissen, 8 man uit ons deel dus van de 100 deelnemers

 

Voor de start begroete de kust ons met een fikse sneeuwbui en dan is het oppassen op de basaltblokken.

Maar gelukkig ging dat goed.



Ik had mijn spulletjes net klaarstaan voor het startsein en de eerste worp was dan ook wat gehaast welke daardoor ook keurig in het vak van mijn buurman terecht kwam, gelijk maar weer binnenhalen en gelijk ook mijn eerste lood en onderlijn verspeeld tussen de keien.

Een deelnemer even links van mij wist zijn lood behoorlijk ver weg te tetteren [een afstand die ik echt niet haal] maar dat had eerder een nadeel dan voordeel, hij verspeelde de ene na de andere onderlijnen op een oesterbank.

Wat de vangsten betreft, geduld en nog eens geduld, ik wist mijn eerste bot pas in het 2e wedstrijd uur te vangen.

Ik zag om me heen wel wat vis aan wal komen maar ze waren spaarzaam.

Mijn insteek was om in ieder geval  een visje te vangen zodat mijn eer gered was.

Dit was namelijk mijn 3e wedstrijd wat vissen betreft, 2 via Oebele en deze nu.

 

Pas in de laatste 20 minuten van de wedstrijd wist ik nog een bot en een schar te vangen, de schar was 31 cm en is tot nu toe mijn grootste schar.

 

Tja 3 vissen en een totaal van 86 cm was niet bijster veel en mijn gedachte was dat ik het ONK wel kon vergeten….

 

Maar dat viel reuze mee, van de 5 man van Oebele hadden 4 zich gekwalificeerd, ik dus ook met een 4e plaats, L was de beste met een 2e plaats, R was 5e en A was 6e

 

Op naar Noordwijk!!

 

Groetnis, Frisian

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier

Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021