7-3-2021 Spyktille


 

De titel  Spyktille zal in de toekomst regelmatig voorkomen op mijn blog, het is namelijk een van mijn favoriete stekken.

Afgelopen zondag hier ook weer even aan het vissen geweest van 13:00 uur tot 15:30 uur, ik weet het geen lange sessie maar dat kwam door het koude weer.

De vangstdrang was er maar de omstandigheden nog niet.

Om 1 uur was het daar ongeveer 6 graden met de wind op de kop.

Meegenomen 3 vaste hengels van 11, 7 en 5 meter en een kleine feeder van 2,70 meter.

Daarnaast ik kon het niet laten om ook nog een karper hengel mee te nemen.

Aas; springwormen, maden en zachte mais en als lok voer  bruin grondvoer met daardoor gemengd een blikje zachte mais en een handvol hennepzaad.

Voor de karper hengel wat mais meegenomen uit de vriezer, 3 korrels aan de rig en een 10 tal daarbij in PVA aan de haak.

Deze als eerste uitgezet onder de brug, toploodje er bij om me niet te laten verrassen door een trollend bootje.

Daarna de feeder uitgezet op het talud aan de overkant van de sloot [Bolswardertrekvaart] en als laatste de 5 meter vaste hengel gepakt.

[ja ik heb een extra vergunning voor 3 hengels J]

Na wat voeren kwam er wat actie op de feeder maar de vaste hengel liet het afweten

Wat natuurlijk ook gold voor de karper hengel maar dat was te verwachten.

Om half vier was de stand, feeder; 4 en vaste hengel 1, alle vangsten met maden en ik vond het wel goed zo en met verkleumde handen de boel weer ingepakt.



Volgende keer beter!!

 



Groetnis, Frisian

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stek informatie zeevissen rond Harlingen [Puitaal]

Hoe rook je forel, mijn manier

Zeevissen aan de Waddenkust nabij Roptazijl samen met sportvisclub Oebele 17-04-2021